Ceasuri dama sau ceasuri bărbăteşti ?
Pe măsură ce societatea umană a evoluat, şi ceasurile au ţinut pasul cu progresul. Fie că vorbim de ceasuri dama sau ceasuri bărbăteşti, dorinţa oamenilor de a şti ora exactă pe de o parte şi pe de altă parte de a arăta bine, au dat impulsul necesar în diversificarea şi dezvoltarea pieţei acestor produse. Cererea a crescut proporţional cu aşteptările clienţilor. Astfel, producătorii de ceasuri au fost nevoiţi să se adapteze din mers şi să vină cu noutăţi.
În veacul al XVI-lea, regina Angliei Elisabeta I a primit cadou un ceas de mână de la Robert Dudley, unul din favoriţii săi. Istoric vorbind, acesta ar fi primul ceas de damă menţionat într-o cronică. Ceasurile de mână au fost mult timp purtate doar de femei, bărbaţii mulţumindu-se cu ceasuri de buzunar. Desigur, odată cu modernizarea societăţii situaţia s-a schimbat iar ceasurile de mână bărbăteşti şi-au căpătat locul meritat.
Evoluţie şi rafinament
Dezvoltarea industriei şi creşterea productivităţii companiilor, au făcut ca multe produse considerate odată apanajul celor înstăriţi, să devină accesibile omului de rând. La fel s-a întâmplat şi cu ceasurile. Fie că sunt ceasuri automatice sau pe quartz, preţurile variază de la foarte ieftin la extrem de scump, în funcţie de caracteristici şi brand.
Mutaţia cea mai importantă a avut loc odată cu apariţia telefonului mobil. Orice mobil îţi indică şi ora exactă, aşa că încet, încet ceasul a trecut de la măsurător al scurgerii timpului la accesoriu. De exemplu, ceasurile de mână cu pietre preţioase gen diamante şi cristale Swarovski, sau cu carcasa din argint, aur şi platină au devenit o obişnuinţă a prezentărilor de modă exclusiviste. Inventivitatea şi combinarea stilurilor a extins piaţa de desfacere care astăzi acoperă atât segmentul de ceasuri ieftine cât şi modelele de lux.
Ceasurile de lux vândute la preţuri exorbitante în magazine super cunoscute sau chiar prin casele de licitaţie, au atras inevitabil şi reversul medaliei: ceasurile contrafăcute. Se estimează că această piaţă are încasări de cel puţin un miliard de dolari pe an.
Moda şi omul
Despre modă putem vorbi la nesfârşit, dar trei elemente sunt definitorii: stilul, linia şi tema. În această configuraţie şi-a făcut loc şi un al patrulea ingredient, ceasul.
Odată ce omul a devenit conştient de valoarea şi frumuseţea sa, a depus toate eforturile pentru a-şi pune în valoare atuurile. Primul mijloc de care s-a folosit pentru a-şi atinge acest scop, au fost hainele. Apoi s-a folosit de toate ideile care i-au venit în cap, iar ceasul de mână nu putea să lipsească din listă. Indiferent dacă ne place să alegem haine sofisticate sau casual, încălţăminte elegantă sau de timp liber, ceasul rămâne un accesoriu important pentru a puncta la capitolul înfăţişare. Iar vestea cea mai bună este că ai nevoie doar de câteva click-uri pentru a alege dintr-o ofertă impresionantă de modele şi preţuri.